Logo infele.pl

Profil Firmy Google – jak utworzyć i skonfigurować (2023)

Opublikowano 14 czerwca 2023

Marketing internetowy

Pozycjonowanie SEO

Julian
Julian
Czas czytania: 5 min.
Julian

Zanim przystąpisz do tworzenia Profil Firmy Google, ważne jest, aby poznać czynniki rankingowe Profilu Firmy Google. Wiedza o tym, które czynniki wpływają na rankingi, pomoże zapewnić prawidłowe tworzenie i optymalizację wpisu.

Profil Firmy Google (niegdyś Google Moja Firma) odgrywa ważną rolę w lokalnym SEO i widoczności w Internecie. Wynika to z faktu, że ponad 88% wyszukiwań lokalnych kończy się połączeniem telefonicznym lub wizytą w ciągu 24 godzin, a wyszukiwania zlokalizowane z hasłem „w pobliżu” wzrosły o ponad 900% (np. „hydraulicy blisko mnie”).

W przypadku wyszukiwania produktów i usług, Google (prawie) zawsze zapewnia zlokalizowane wyniki.

Dlatego MUSISZ mieć wizytówkę – Profil Firmy Google…

Zaloguj się na konto Google

Aby utworzyć i zarządzać Profilem Firmy Google, musisz zalogować się na konto Google. Jeśli nie posiadasz konta Google, możesz utworzyć konto do celów biznesowych w kilku prostych krokach, to jest darmowe.

Profil Firmy Google - zaloguj się

Po zalogowaniu do konta Google przejdź do kreatora Profilu Firmy Google i wybierz „Zarządzaj„…

Teraz rozpoczynamy proces tworzenia Profilu Firmy Google.

Wpisz nazwę firmy

Oto co powinieneś zobaczyć…

Wskazówka💡: To pole ma funkcję auto-uzupełniania, która pomaga określić, czy dany wpis już istnieje. Jeśli nazwa Twojej firmy występuje na liście, oznacza to, że istnieje już wizytówka z tą nazwą. Upewnij się, czy to nie Twoja firma i zamiast tworzyć duplikat skontaktuj się z Google, aby odzyskać prawa do istniejącej wizytówki. Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami

Wybierz rodzaj działalności

Wskazówka💡: Możesz wybrać kilka rodzajów, np. prowadzić sklep online i świadczyć usługi, lub prowadzić sklep lokalny i sklep online.

Wybierz główną kategorię działalności

Wybierz obszar działalności (tylko dla rodzaju "Usługi")

Jeśli jako rodzaj działalności wybrałeś „Usługi”, pojawi się poniższe okno, jeśli wybrałeś „Sklep online” lub „Sklep lokalny” przejdź dalej.

W poniższym oknie wyszukaj i wybierz obszary prowadzonej działalności.

Profil Firmy Google – adres firmy (tylko rodzaj 'Sklepu lokalny’)

Jeśli jako rodzaj działalności wybrałeś „Sklep lokalny” , pojawi się poniższe okno, jeśli wybrałeś „Usługi” lub „Sklep online” przejdź dalej.

Uzupełnij dane adresowe firmy i kliknij „Dalej”

Profil Firmy Google – dane kontaktowe firmy

Aby kwalifikować się do weryfikacji, Google wymaga podania numeru telefonu oraz opcjonalnie strony internetowej.

Wskazówka💡: Jeśli Twoja firma nie ma strony internetowej to koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą stron internetowych i pozwól klientom docierać bezpośrednio do Twojej oferty.

Profil Firmy Google – usługi (tylko rodzaj 'Usługi’)

Dodaj wszystkie usługi, które świadczysz, pamiętaj, że możesz dodać maksymalnie 9 usług

Kategorie te powinny dokładnie odzwierciedlać Twoją firmę i oferowane przez nią usługi. Możesz je zmienić w dowolnym momencie, aby odzwierciedlić sezonowość biznesu lub inne zmiany.

Profil Firmy Google – godziny otwarcia

W tym kroku uzupełnij dni i godziny kiedy Twoja firma prowadzi działalność

Wskazówka💡: godziny otwarcia można dodawać i aktualizować w sekcji „Informacje” w panelu Profilu Firmy Google.

Profil Firmy Google – opis firmy

Informacje te widoczne są w wyszukiwarce i powinny być wykorzystane do zapewnienia dodatkowego kontekstu o Twojej firmie, co pozwala klientom lepiej Cię poznać.

Wskazówka💡: opis firmy można aktualizować w sekcji „Informacje” w panelu Profilu Firmy Google.

Profil Firmy Google – zdjęcia Twojej firmy

Ten krok sugeruję pominąć, wrócimy do tego w późniejszym etapie.

zdjęcia możesz uzupełnić w panelu Profil Firmy Google

Menadżer Profilu Firmy – dodawanie zdjęć

W Menadżerze Profilu Firmy wybierz w menu po lewej stronie „Zdjęcia” i dodaj Logo i inne materiały wizualne opisujące Twoją firmę.

W Menadżerze Profilu Firmy możesz korzystając z menu po lewej stronie wybrać „Informacje”, aby edytować dane o Twojej firmie, „Wpisy”, aby dodawać aktualności, promocje i inne informacje o Twojej firmie, oraz szereg innych narzędzi do zarządzania swoją obecnością w wyszukiwarce i mapach Google.

Pamiętaj, pozycjonowanie lokalne jest bardzo istotne i może pomóc Ci ugruntować pozycję na rynku. Jeśli masz już Profil Firmy Google, ale nie jesteś zadowolony z rankingu w mapach i wyszukiwarce, skontaktuj się z nami.

Jeśli wolisz, żebyśmy specjalnie dla Ciebie stworzyli Profil Firmy Google odezwij się do nas telefonicznie lub napisz klikając w ten link.

Czy artykuł był pomocny?

Masz pomysł?

Tworzymy produkty, które kochają ludzie.

Spełnimy Twoje marzenie - urzeczywistnimy Twój pomysł dostarczając niesamowite doświadczenia

Julian Lewandowski we własnej osobie
Julian LewandowskiFounder - infele.pl

Chcemy Ci zaoferować najlepsze możliwe wsparcie, dlatego zacznijmy od zrozumienia Twoich potrzeb. Podziel się z nami szczegółami swojego projektu, a my zorganizujemy dla Ciebie bezpłatną konsultację.

Phone
--Wybierz--
--Wybierz--

Dane kontaktowe zostaną wykorzystane wyłącznie w celu przetworzenia Twojego zapytania.

Klikając Wyślij, wyrażasz zgodę na przechowywanie danych kontaktowych w celu przetworzenia Twojej prośby.

© infele.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone